Yeni Medya, bilgi teknolojileri ve iletişim ağları ile medya sektörlerinin birbirlerine yakınlaşarak iç içe geçmeye başlaması sonucu ortaya çıkan (internet, mobil ağlar üzerinde oluşturulan web siteleri, haber siteleri, arama motorları, bloglar, wiki, sosyal medya platformları gibi) ve hızla değişen yeni iletişim araçlarını anlatır. Günümüzde gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya da yeni medya üzerinden birbiriyle bütünleşmiş şekilde çalışma eğilimi göstermektedir. Bütün bunlar yeni medya alanında edinilmiş uzmanlığı çok önemli kılmaktadır.
 
Yeni Medya Bölümümüz, bu alanda kurulan ilk bölüm olarak, öğrencilere, dijital ve mobil iletişimin kendine has farklı mecralarını anlama, bunlar için veriye dayalı iletişim stratejileri geliştirme ve içerik üretme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.

Bölümümüzde, dijitalleşen dünyanın içinde kilit noktalarda pozisyon alabilen, iletişim ve teknoloji bazlı değişiklikleri öngören ve onlara adapte olabilen, gerekli mesleki ve evrensel değerlerle donanmış bireyler yetiştirilmektedir. 

Yeni Medya Bölümü, alanındaki gelişmeler ışığında müfredatını sürekli güncellemektedir. Üniversitemizin Yeni Eğitim Modeli çerçevesinde, Çekirdek Program’ı takiben bölümümüzün müfredatı da proje odaklı ve proje tabanlı dersler ön planda olacak şekilde yeniden düzenlenmiştir. Derslerimiz sektör temsilcilerinin mentor olarak yer aldığı birer proje uygulaması veya projeye uyarlanmış modüller çerçevesinde öğrencinin aktif katılımı ile işlenmektedir.

Bölümümüzün müfredatında,
  • sosyal medya uzmanlığı,
  • büyük veri ve veri görselleştirme,
  • dijital içerik üretimi ve yönetimi,
  • kripto para ve blokzincir uygulamaları,
  • dijital uygulama geliştirme atölyeleri,
  • arama motorları ve algoritmalar…

Yeni Medya alanındaki en güncel konular yer almaktadır.

Bölümümüzün eğitim dili İngilizcedir.

Yeni Medya Lab

Öğrenciler Yeni Medya Lab’ı bir üretim ve gelişim merkezi olarak kullanır. Yeni Medya Lab’te gerçekleştirilen atölyeler ve eğitimler, öğrencilerin yaratıcı potansiyellerini keşfetmelerine, fikirlerini hayata geçirmelerine ve profesyonel dünyada fark yaratmalarına yardımcı olur. 

Öğrenciler Yeni Medya Lab’de, 360 kamera, Gimbal ve GoPro gibi yeni nesil teknolojik ekipmanlarla farklı dijital mecralar için içerik üretebilir, ürettikleri içerikleri doğru bir strateji geliştirerek paylaşabilir ve analizini yapabilir, mobil uygulamalar tasarlayıp geliştirebilir.

Sektörle İlişkiler

Yeni Medya Bölümü, Proje Tabanlı Yeni Eğitim Modeli’ne geçiş süreciyle birlikte sektörün önde gelen kurumlarıyla (Facebook, Dağ Medya, Pikan Ajans, Olmadık Projeler, Contentus, Podfresh, Teyit.org) varolan işbirliklerini geliştirmektedir. Yeni Eğitim Modelimizde projelerin tanımlanmasında, yürütülmesinde ve değerlendirilmesinde sektörel paydaşlarımız etkin roller üstlenir.

Uluslararası İşbirlikleri

Bölümümüzün Avrupa’nın çeşitli üniversiteleriyle yapılmış Erasmus anlaşmaları bulunmaktadır. Erasmus anlaşmaları hakkında detaylı bilgi için https://global.khas.edu.tr/ adresini ziyaret edebilirsiniz.