ÖZEN BAŞ

Dr. Öğr. Üyesi ÖZEN BAŞ

İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı

Eğitim

Doktora

Indiana University
Kitle İletişim

Yüksek Lisans

UNIVERSITY OF LEEDS
İletişim

Lisans

BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler

Lisans

BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
Sosyoloji

Araştırma Alanları

  • Siyasal iletişim
  • Medya etkileri
  • Görsel iletişim
  • Siyasal katılım
  • Sosyal medya çalışmaları
  • Medya psikolojisi

İş Deneyimi

2019 / 2020 Yeni Medya Bölümü
Misafir Akademsiyen

2020 / Devam Eden Yeni Medya Bölümü
Dr. Öğretim Üyesi

İdari Görevler

Görev Adı Görev Yeri Başlangıç tarihi Bitiş Tarihi
Dekan Yardımcısı İletişim Fakültesi 01.12.2021

Yayınlar

  • Sunam Audry, Aylin; Bas, Ozen; İnceoğlu, İrem; Kaya, Yiğit Bahadır; Cöbek, Gözde; Alkurt, Saygın Vedat (2023), "Nationwide research on the uses and motivations of dating apps by young adults in the cultural environment of Turkey", Mobile Media and Communication, DOI: 10.1177/20501579231215709
  • Arda, Balca; Baş, Özen (2023), "Multimodal online dissident culture in Instagram: A critique of the Turkish economy", International Journal of Cultural Studies, DOI: 10.1177/13678779231213991
  • Kim, Minchul; Bas, Ozen (2023), "Seeing the Black Lives Matter Movement Through Computer Vision? An Automated Visual Analysis of News Media Images on Facebook", Social Media and Society, Vol.9, No.3, DOI: 10.1177/20563051231195582
  • Grabe, Maria Elizabeth; Bas, Ozen (2022), "The Genderization of American Political Parties in Presidential Election Coverage on Network Television (1992–2020)", International Journal of Communication, Vol.16, 2080-2102
  • (2022), "The Genderization of American Political Parties in Presidential Election Coverage on Network Television (1992–2020)", International Journal of Communication, Vol.16, 2080–2102 DOI: https://ijoc.org/index.php/ijoc/article/viewFile/18168/3750
  • Bas, Ozen; Ogan, Christine L.; Varol, Onur (2022), "The Role of Legacy Media and Social Media in Increasing Public Engagement About Violence Against Women in Turkey", Social Media and Society, Vol.8, No.4, DOI: 10.1177/20563051221138939
  • Grabe, Maria Elizabeth; Bas, Ozen (2021), "Reconsidering Informed and Participatory Citizenship in the Current Media Ecosystem", The Psychology of Journalism,
  • Kim, Minchul; Hale, Brent J.; Grabe, Maria Elizabeth; Bas, Ozen (2021), "Who is responsible? The impact of emotional personalization on explaining the origins of social problems", Atlantic Journal of Communication, Vol.29, No.4, 202-215 DOI: 10.1080/15456870.2020.1752693
  • OGAN, CHRISTINE L.; BAS, Ozen (2020), "Use of Social Media in the Struggle Surrounding Violence Against Turkish Women", International Journal of Communication, Vol.14, 5556-5574
  • Grabe, Maria Elizabeth; Kleemans, Mariska; Bas, Ozen; Myrick, Jessica Gall; Kim, Minchul (2017), "Putting a human face on cold, hard facts: Effects of personalizing social issues on perceptions of issue importance", International Journal of Communication, Vol.11, 907-929
  • Bas, Ozen; Grabe, Maria Elizabeth (2016), "Personalized News and Participatory Intent: How Emotional Displays of Everyday Citizens Promote Political Involvement", American Behavioral Scientist, Vol.60, No.14, 1719-1736 DOI: 10.1177/0002764216676247
  • Kharroub, Tamara; Bas, Ozen (2016), "Social media and protests: An examination of Twitter images of the 2011 Egyptian revolution", New Media and Society, Vol.18, No.9, 1973-1992 DOI: 10.1177/1461444815571914
  • Van Driel, Irene Ingeborg; Grabe, Maria Elizabeth; Bas, Ozen; Kleemans, Mariska (2016), "Demographic variation in how the social brain processes news messages", Politics and the Life Sciences, Vol.35, No.1, 61-73 DOI: 10.1017/pls.2016.3
  • Grabe, Maria Elizabeth; Bas, Ozen; van Driel, Irene Ingeborg (2015), "Defecting from the gutenberg legacy: Employing images to test knowledge gaps", Journal of Communication, Vol.65, No.2, 300-319 DOI: 10.1111/jcom.12150
  • Bas, Ozen; Grabe, Maria Elizabeth (2015), "Emotion-Provoking Personalization of News: Informing Citizens and Closing the Knowledge Gap?", Communication Research, Vol.42, No.2, 159-185 DOI: 10.1177/0093650213514602
  • Grabe, Maria; Bas, Ozen; Pagano, Louis; Samson, Lelia (2012), "The architecture of female competition: Derogation of a sexualized female news anchor", Journal of Evolutionary Psychology, Vol.10, No.3, 107-133 DOI: 10.1556/JEP.10.2012.3.2

Projeler

Proje Adı Görevi Proje Türü Fon Kuruluşu Proje Tarihleri
İnternet medyası ve sosyal medyada yer alan beyin göçüne dair söylemlerin potansiyel kitlenin beyin göçü yaklaşımlarına ve göç etme tutumlarına etkisi Araştırmacı Ulusal Proje TÜBİTAK ARDEB 15.06.2023
15.10.2024
Türkiyeli Gençlerin Konum Tabanlı Mobil Uygulamalar Aracılığı ile Partner Seçme Pratiklerinin İncelenmesi Araştırmacı Ulusal Proje TÜBİTAK ARDEB 15.09.2021
15.12.2023

Verilen Dersler

Ders Adı Ders Kodu Dönem
Araştırma Yöntemleri SGS501 2023/24 Bahar
Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik SGS601 2023/24 Bahar
Yeni Medyada Anahtar Kavramlar NMD102 2023/24 Bahar
Dijital Araştırma Stüdyosu NMD302 2023/24 Bahar
Akademik Araştırma ve Yazma COMM456 2023/24 Bahar
İletişim Alanlarına Giriş CF111 2023/24 Güz
Bireysel Çalışma CS672 2023/24 Güz